Caroline Nygårds undervisning

Hej!


Denna blogg är till för dig som är elev. Efter lite tänkande har jag beslutat mig för att underlätta det för er som av någon anledning missat en eller flera lektion(er). Ni kanske var sjuka, sov, skolkade eller helt enkelt bara vill repetera det vi gått igenom. Alla har vi våra anledningar.

På denna sidan hittar ni till höger olika kategorier, det vill säga de kurser som ni läser med mig.
  • Årskurs 1 läser Biologi 1, Naturkunskap 1a1, Naturbruk och Djurens biologi.
  • Årskurs 2 läser tillvalskursen Naturkunskap B och/eller Etologi (för er som valt den).
  • Årskurs 3 läser tillvalskursen Naturkunskap B och/eller Etologi (för er som valt den).
Under varje kategori hittar du bland annat kursbeskrivning, kursplan, kunskapskrav (vad som krävs för ett visst betyg). Du hittar också det material som jag delat ut på lektionerna samt lite korta anteckningar om vad som gåtts igenom. Allt för att ni ska ha stenkoll på läget!

Förutom information om själva lektionsinnehållet kommer jag då och då också att lägga upp länkar, youtube-klipp och annat som kan vara intressant för er att ta del av. Dessa kommer att finnas under kategorin Allmänt - blandade inlägg.

Detta är ett test - funkar det inte så kommer jag inte fortsätta. Ge gärna respons under kommentarer för att förbättra sidan, den är ju till för er!

Använd sidan som ett hjälpmedel i studierna.
Gå in på den när du känner att du missat något!


Högst upp i spalten till höger kommer jag då och då att skriva nya visdomsord, detta är små tankar i vardagen som kan inspirera! Ingenting som har med skolan att göra, utan med dig som person. Utmana sig själv!



Jag bjuder på ett av mina tidigaste möten med häst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback